Strobbe Icon

Blog

Strobbe Mobility Solutions

5 tips om je zaak rolstoelvriendelijk(er) te maken

Deze checklist zal je helpen om je winkel, bedrijf of horecazaak écht te laten scoren qua klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. Je gebouw zou wettelijk gezien rolstoeltoegankelijk moeten zijn. We reiken je 5 tips aan om meer inclusief te zijn, te blijven of te worden.. 

img 4686

1 De drempel van een drempel

Een drempel die veel mensen amper opmerken, vormt voor sommigen toch een onoverkomelijk obstakel. Een drempelhulp vergroot de toegankelijkheid voor mensen met een rolstoel, een rollator of scootmobiel. Permanent of mobiel, al naargelang de situatie en mogelijkheden. Vandaar dat we elk pand, elke context als uniek bekijken en je alle mogelijkheden presenteren: de verticale platformlift, de plateautraplift of hydrolift. 
​
Letterlijk drempels overwinnen? 
Contacteer ons voor een vrijblijvende kennismaking.

2 Aangepast sanitair maakt een groot verschil

Als de nood het hoogst is … Daar is niemand vrij van. Daarom maak je het je bezoekers, klanten, personeel comfortabel met bijvoorbeeld wandbeugels aan het toilet voor extra steun. Een rolstoelvriendelijk toilet, groot genoeg, met een maximale bewegingsruimte, aangepast kraanwerk … Dergelijke inspanning geeft je veel krediet. 

3 Gooi ramen en deuren open

Beter nog, zorg voor automatische deuren, ook binnen. Verzonken drempels in schuiframen, automatische binnendeuren met voldoende circulatieruimte. Bepaalde rolstoelen vragen een redelijk brede doorgang. Vergeet die verbrede doorgang ook elders in je zaak in orde te houden. Met of zonder hulpmiddelen, iedereen beweegt even vlot door je gebouw.

4 Alternatief voor een trap

Hellende vlakken, drempelhulpen, platformliften, ze hebben allemaal hun grote voordelen, maar wanneer je echt verschillende verdiepingen moet overbruggen, is een lift toch zo goed als noodzakelijk. Een huislift in je gebouw, een traplift, we hebben voldoende alternatieven om je op maat te helpen.

5 Communiceer over je inspanningen

Wanneer je echt je best doet om inspanningen te leveren die de toegankelijkheid voor iedereen vergroten, dan deel je dat nieuws ook -terecht- met de wereld. Je personeel weet welke aanpassingen gebeurden en ze kunnen ermee werken. Je klanten lezen op social media en je website dat je voor een grote toegankelijkheid zorgt. Niks mis met dat te vertellen. 

Klantvriendelijk, of vriendelijk tout court, het heeft een positieve impact op wie met je zaak in contact komt. 
Contacteer ons vandaag nog voor een vrijblijvende, vriendelijke babbel.
Maak een afspraak.